Minibus v Újezdu nad Lesy

Piráti a STAN pro Újezd vnímají vyřešení parkování u Klánovického nádraží jako vysokou prioritu a zastávají k němu konzistentní postoj. Parkovat u nádraží je třeba, ale se zdravým rozumem a dodržováním pravidel.

Jak bychom na to šli: nechali bychom vymezit přiměřený počet parkovacích míst, zkultivovat okolní zeleň, a zlepšit dosažitelnost nádraží jiným způsobem než autem. Co by to všechno znamenalo: Iniciovali bychom jednání s pražským magistrátem a vedením Středočeského kraje o vzniku záchytného parkoviště před východní hranicí Prahy a prodloužení pásma P0 k vlakové zastávce u tohoto parkoviště. Protože by šlo o dlouhodobý cíl a my dobře víme, že situace vyžaduje řešení okamžité, spojili bychom síly s Klánovicemi, které jsou zde aktivnější a řešili bychom parkování společně. Parkovací zóny preferující místní obyvatele a regulace obsazenosti mohou být takovým rychlým řešením. Dále bychom po patřičném průzkumu zavedli v hodinách dopravní špičky místní sběrnou „minibus“ linku svážející obyvatele z oblasti Blatova a středního Újezdu (jižně od prodejny Lidl) k nádraží a rozšířili bychom možnosti parkování pro cyklisty.

Čím jsme si však naprosto jisti, že řešením není výstavba betonového monstra v podobě parkovacího domu. Navíc v lese a na komunikaci, jejíž zatížení, stejně jako zatížení místních obyvatel, je za hranicemi snesitelného, nemluvě o (ne)průjezdnosti ohrožující bezpečnost. Přivést další stovky aut k nádraží v lese je nesmysl, ze kterého se budou radovat jen stavbaři.

Petr Říha