Zpracování analýzy k řešení dopravy u nádraží

Dopravní negenerál – díl druhý

V minulém čísle ÚZ jsem se zabýval neexistujícím aktuálním dopravním generelem pro Újezd, který má navrhnout, co s tragickou dopravní situací, otravující nám zde život. Radní pro dopravu pan Růžička (ANO) za více než tři roky neudělal nic, co by Újezdu viditelně prospělo.

Před pár dny jsem si na webu naší MČ všiml příspěvku „Praha 21 připravuje koncepční řešení parkování u nádraží Klánovice“ datovaného 22. 6. 2020. Článek je na hlavní stránce; vedení obce asi chce téma oprášit a ukázat, že doprava není na okraji zájmu. Pan místostarosta považuje za nejefektivnější a preferovanou variantu vybudování parkovacího domu za točnou autobusů, s kapacitou až 406 vozidel. Ačkoli nejsem zelený fanatik, tento nápad se mi zdá šílený. Vím, u nádraží není kde parkovat, ale nevidím ani úvahu, jak třeba zlepšit obslužnost nádraží busem z Blatova nebo Božkovny, odkud to prakticky jinak než autem nejde. Ale postavit panelák v lese je stejně skvělé, jako zrychlit autobusy na Běchovice vybudováním třetího (!) pruhu skrz parčík od zastávky Blatov.

Města a obce se snaží zklidňovat prostředí v intravilánech, u nás budeme točit betonářskými míchačkami a lákat k nám další auta. Abych byl fér, k třetímu pruhu na Blatově už pan starosta připustil diskusi s námi jako navrhovateli upraveného řešení, které by park nepoškodilo a potřebný efekt zajistilo. Budeme aktivně pokračovat ve snaze prosazovat udržitelná řešení v dopravě, jenže ke změně přístupu může dojít až po komunálních volbách letos na podzim.

Petr Říha