Parkovací dům u klánovického nádraží

Parkovací dům u klánovického nádraží je pro mnohé lákavou představou.

Všem je jasné, že nynější divoké parkování všude, kde se dá (i nedá), je potřeba řešit. Proto se může zdát, že vytvořit několik stovek parkovacích míst hned u vlaku je skvělý nápad. Kdokoliv bude potřebovat, tam kdykoliv zaparkuje. Ale bude to opravdu tak?

I tohle řešení má svá úskalí, o nichž se podle mě málo mluví. Především zřejmě nepůjde vyhradit, byť část parkovacích míst, obyvatelům Újezda. Reálně hrozí, že vidina dostupnějšího parkování k nám přiláká o to víc aut z okolí. Jakkoliv velké parkoviště se tak pravděpodobně naplní již v ranních hodinách.

Nyní je plánováno i zneprůjezdnění oblasti za Lidlem. V souvislosti s tím probíhala měření, která ukázala, že v ranní špičce si zkracuje cestu vedlejšími ulicemi kolem 80 aut za hodinu. To znepříjemňuje život rezidentům a ohrožuje chodce, chodníky zde zcela chybí. Snaha svést maximum aut na hlavní dává smysl, jenže s sebou bohužel nese další zahuštění dopravy na Novosibřinské.

Jak budou potom vypadat už teď dost strašné ranní zácpy?

Bude vůbec možné dostat se z Rohožníku autobusem včas na vlak?

To, že projekt parkovacího domu pomáhá protlačit i běchovický pan starosta Martan je logické – odklonil by tím část aut, která by mohla směřovat na jejich záchytné parkoviště.

Než uděláme další kroky k realizaci parkovacího domu, pojďme si v klidu říct, komu tím vlastně prospějeme.

Na závěr mi dovolte popřát vám všem klidný adventní čas a krásné Vánoce.

Lucie Doležalová

Zpravodaj 12/2019